wtorek, 24 lipca 2012

Mega zestawienie 37 aplikacji foto na Androida!

Tego jeszcze nie było! Owszem, w internecie można znaleźć filmiki, recenzje itp. programów, które warto zainstalować na naszym smartfonie, ale pochodzą z każdej kategorii i jest ich max kilkanaście! Ja zrobiłem zestawienie z 37 aplikacji i to jednej kategorii! Kategorii, która najbardziej mnie interesuje. Zajęło mi to "trochę" czasu, sporo też główkowania, by to miało ręce i nogi i uff... skończyłem. Może wszystko nie wygląda mega profesjonalnie, ale nie jestem czasopismem, którego stać na profesjonalistów - sam przygotowałem wszystko od A do Z. 

Zacznijmy od przedstawienia aplikacji:



Aplikacje podzieliłem na kilka kategorii:
- edytorskie
- symulatory aparatu
- do panoram
- do HDR-ów
- efektowe
- inne

EDYTORSKIE


Oraz zdjęcia z każdego z nich (poza Camera Effects, bo nie można obrabiać z już wykonanego zdjęcia).
W nawiasie możliwości programu, moim zdaniem oczywiście, biorąc pod uwagę wszystkie opcje.

Zdjęcie bazowe:



Photo Editor (8/10)


PicsArt (7/10)


Photo Art (3/10)


Pics Play (7/10)


FxCamera (4/10)


Aviary (6/10)
(bez zdjęcia, wyjaśnienie nad zdjęciami)


  Fotolr PS (2/10)

  Super Photo (3/10)

PicShop Lite (5/10)

  Photo Effects (1/10)

  Photo Studio (5/10)

  Color Touch (2/10)

  BeFunky (5/10)


Najbardziej z edytorskich polecam pierwszego - Pixlr-o-matic. Mimo, iż nie ma możliwości korekty kontrastu, ekspozycji, jasności czy nasycenia, to posiada masę efektów, dzięki którym na pewno znajdziemy coś dla siebie, a przy tym jest w pełni darmowy.
PS. Zauważyłem, że Aviary, to niemal to samo, co Easy Photo Editor. Różnie się tym, że ten drugi otwiera się galerią, a interfejs programu, jak i efekty są te same.

SYMULATORY APARATU



DO PANORAM




Uwagi do panoram: wszystkie automatycznie nastawiają ostrość. Photaf w wersji free składa zdjęcia w rozdzielczości 640x480, a samą panoramę składa ponad 50 sekund.
Przy wszystkich starałem się obracać powoli, statycznie trzymając aparat. Moim zdaniem najlepiej sobie radzi z tym DMD Pano. Tym programem mi wychodziły najlepiej złożone i najbardziej ostre.

DO HDR-ÓW





EFEKTOWE 

Choć w zasadzie efektowe są wszystkie tu umieszczone, ale nie miałem pojęcia jak nazwać kategorię z programami Lomo, Polaroid itp.
Tak więc w skład tej kategorii wchodzą: 
Lomo CameraSquare CameraPolaroid CameraFishEye Camera oraz Tlit Shift Camera
Każda z tych aplikacji posiada 6 efektów, takich samych, różnią się jedynie możliwościami jakie mają w tytule, dlatego na wstępie pokażę 6 efektów Lomo Camera, a do następnych aplikacji po jednym, tym samym, bo i tak wiadomo, czego się spodziewać po pozostałych (wystarczy spojrzeć na zdjęcia z pierwszego programu).

Lomo Camera (efekt Lomo):

Lomo Camera (efekt Rusty):

Lomo Camera (efekt Polaroid):

Lomo Camera (efekt Paper):

Lomo Camera (efekt Dreams):

Lomo Camera (efekt Film):

I pozostałe po jednym...:
Square Camera (efekt Lomo):

Polaroid Camera (efekt Lomo):

FishEye Camera (efekt Lomo):

Tilt Shift Camera (efekt Lomo):

INNE


Photo Tools - zaawansowana aplikacja do ustawień podczas fotografowania. Niestety po angielsku.
DOF Calculator - dużo mniej zaawansowana, po angielsku, lecz łatwa w obsłudze. Może się przydać. 


Podsumowanie: zestawienie/test zrobiłem, bo lubię się bawić w porównania itp. Interesuję się fotografią, interesuję się GSM, więc dlaczego, by nie połączyć jednego z drugim? Telefony mają teraz coraz więcej możliwości, a programy na nie naprawdę są bdb i mogę uratować w ekstremalnych sytuacjach, choć i nawet nie muszą być ekstremalne - nie ma się co wstydzić. 
Jeśli znajdziesz gdzieś babola, gdzieś się pomyliłem, coś źle policzyłem, to daj znać - poprawię.
Wszystkie zdjęcia są przykładowymi jakie można uzyskać w danej aplikacji.
Część programów pominąłem, bo najzwyczajniej w świecie powtarzały się efekty z tymi, które przedstawiłem w tym artykule. Całość została wykonana w telefonie. Rozmiar plików oryginalny.
Całości poświęciłem około 14 godzin.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz