sobota, 5 maja 2012

Navime GPS Tracker - moja ulubiona aplikacja na telefon


Ponieważ ostatnimi czasy zacząłem wychodzić z domu, postanowiłem że fajnie byłoby zliczać kilometry i zapisywać trasy, ogółem prowadzić statystyki, a że niedawno nabyłem nowy telefon z GPS-em, to aplikacja na telefon wskazana - tylko jaka? Wszedłem w Android Market i znalazłem Endomondo. Program zagraniczny, ale po polsku, darmowy. Zacząłem używać. W międzyczasie w komentarzach do Endomondo na stronie marketu Google wyczytałem o polskiej aplikacji Navime , którą także postanowiłem pobrać i tak używałem przez kilka dni dwie na przemian. Ostatecznie z tej pierwszej zrezygnowałem, bo denerwowało mnie, że gubi sygnał - idę idę, patrzę na czas, a on stoi w miejscu, więc naciskam "wznów" i tak jeszcze 2-3 razy w trakcie godzinnej przechadzki. Jednym słowem lipa. Zacząłem używać Navime, które nigdy mi nie zgubiło sygnału, poza tym całe calusieńkie jest za darmo, nie tak jak w przypadku Endomondo, że podstawowe parametry są za darmo, a jak chcesz więcej, to wykup wersję pro - Navime nie ma wersji pro, bo całe jest pro i to za darmo.

Program napisany przez Polaka, tak więc po polsku. Kontakt z nim rewelacyjny - piszesz sugestię, masz pytanie czy uwagę - odpowiada jeszcze tego samego dnia. Wszystko w miłym, życzliwym tonie. No po prostu super. 

Jedyne co mnie drażni, to wyszukiwanie lokalizacji, ale to podobno zależne od wielu czynników, choćby pogody czy samego urządzenia, a i z Endomondo było tak samo - w tym przypadku polecam aplikację GPS Test - nie jest po polsku, ale nie trzeba nic klikać, tylko czekać aż znajdzie lokalizację. Wówczas wychodzimy z programu i wchodzimy w Navime, wybieramy co nas interesuje i program zaczyna odliczać czas, tak więc my zaczynam iść. 



Poza tym sygnałem, który nie zależy raczej od aplikacji, to program rewelacja. Można używać bez rejestracji, ale to bezsens, bo wyników nie prześlemy na stronę, a przeglądanie tylko z poziomu telefonu jest średnio wygodne - wiadomo, że zdecydowanie lepiej na komputerze. Tak więc rejestrujemy się, by potem przesyłać nasze wyniki na stronę. Logujemy na stronie i widzimy wszystko, wszystkie statystyki, w dodatku lepiej rozbudowane jak na telefonie. 

Ekrany w telefonie przedstawiają się tak: 



Główne funkcje Navime to:

nagrywanie tras z podziałem na różne rodzaje aktywności
zaawansowane statystyki dostępne podczas nagrywania ścieżki
możliwość definiowania statystyk, które mają być aktualnie prezentowane
* podgląd międzyczasów poszczególnych kilometrów trasy
wyświetlanie zbiorczych statystyk w dzienniku tras
wykresy prędkości oraz wysokości
dowolnie definiowany czas opóźnienia nagrywania trasy (aby np. schować telefon w kieszeni)
eksport nagranych tras do plików *.gpx
eksport nagranej trasy bezpośrednio do navime.pl
różne widoki mapy z trasą: zwykła i satelitarna
filtrowanie tras w dzienniku po rodzaju oraz typie aktywności
zestawienie miesięczne oraz tygodniowe ostatnich aktywności
zdalna rejestracja konta w navime.pl
podgląd aktualnego poziomu sygnału gps
zaawansowane filtrowanie błędów wskazań pozycji gps

Przyznaję, że ze wszystkich tych funkcji już korzystałem. Jedyne, co dla moich potrzeb nie jest przydatne, to różnica wysokości. I chyba tylko to. A z najbardziej ostatnio pożądanych funkcji była funkcja importu tras z Endomondo, z którego przestałem korzystać jak napisałem na początku, ale jednak trasy na nim zapisane chciałem zabrać do Navime. Oczywiście wszystko cacy.
Jeszcze jest jedno czego albo nie odkryłem albo nie ma, ale sugestię już zgłosiłem - otóż podczas jazdy autem, zapisywałem każdą trasę osobno, czyli jadąc autem, to wiadomo, że "samochód", ale wysiadając zapisywałem trasę i puszczałem od nowa jako "marsz", potem wsiadając do samochodu zapisywałem trasę i zaczynałem nową jako "samochód" itd. Myślałem, że da radę na stronie navime.pl połączyć to w całość, bo samochód-marsz-samochód był jedną trasą do babci na cmentarz, a wszystkie można wyświetlić osobno, a nie jako jedna podróż. Ogółem można wyświetlić wszystkie dotąd przebyte nasze trasy na mapie, ale jak napisałem, są to "wszystkie", a nie wybrane. Przejrzałem wszystkie opcje i wydaje mi się, że takiej jeszcze nie ma, ale jak napisałem, pytanie/sugestię napisałem do Twórcy i zobaczymy co z tego wyniknie.

Możemy zapraszać znajomych i dzielić się naszymi wynikami. Jako ciekawostkę powiem, że w tym miesiącu jestem w czołówce, jeśli chodzi o dystans całkowity, ale do końca miesiąca jeszcze wiele się zmieni ;)

Strona Navime na Facebooku: https://www.facebook.com/navime

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz